Dagen i ett nötskal

Sovmorgon, vaknar vid 9, kollar telefonen och ser att sista lektionen är inställd, pallar mig genom dagen, drar till stallet.
 
Väl i stallet insåg jag varför alla skickade hat mot vädret i sina facebookstatusar. Chadow ut som att han ville ta livet av sig, dränkt var bara förnamnet och även om jag hade velat dressyra på banan så hade jag fått avstå eftersom det enda som erbjöds av den var ett par längder frisim. Man såg knappt gruset för det fick aldrig gå i simskola.
 
Jag och min självmordsbenägna, dränkta häst tyckte banan var tråkig och simmade ut i skogen istället tillsammans med bästa Linnea. Att köra räser på stubbåker i hellregn - fem av fem toasters, enligt mig. Chadow hävdade vänligt men bestämt att det verkade trevligare med chill i nyspånad box, iklädd fem fleecetäcken med näsan i ett fett lass med mat. Ibland börjar jag undra om jag borde lyssna på hans önskningar oftare. Dunno? 
 
1 Julia♥:

skriven

Men åååh, så sjukt underbar är du Frida.... Äslakr din blogg, du&den äger.

2 Alice:

skriven

Alltid lika rolig Frida, blir alltid glad av dina inlägg, så klockrena😉

Kommentera här: