Hestin är naken

Ibland känner jag mig så snäll mot min häst. Istället för att sova gick jag upp hela 1,5 timme tidigare för att hinna raka honom nu på morgonen, vilket nog kan ha varit en av mina bästa idéer ever. Det var sheissesvårt att ta sig upp, men fett värt att få rida på en engagerad hesti i eftermiddag och inte en som helst vill gå och dö i värmeslag. 
 
Noterade just dessutom att sist jag klippte honom var två dagar innan gamleby. Och han hade hunnit bli såå lurvig. Fan sinnesjukt, han är skum. Och ganska söt. För tillfället håller han på att få tillbaka sina vinterlurviga superöron som är så.sjukt.söta. Fett värt med vinterpäls i det läget känner jag.

Aja, whatever. Ska överleva skolan en kvart till och sen rullar jag iväg mot stallet för träning. Taggad så jag dör, dressyrträning is the shit.
 

Kommentera här: