Ser ett ljus mellan himmel och hav, det bländar

Halloj! So we meet again... Lajf är bra, tackar som frågar. Chads är bäst, livet alltid fest typ. 
 
Saker som hänt i lajf sen sist:
 
Varit på Fuerteventura med mamma och pappa. Bästa grejen någonsin typ. Jag åt helt sjuka mängder mat, tränade en del och glassade runt så till den milda grad att jag glömde bort vem jag är och att jag vanligtvis rör på mig typ 15 timmar per dag. Men det var fett, riktigt fett. Välbehövligt utan dess like och jag kom hem som en ny människa.
 
Tävlat i Heby. Gick åt helvete. Har tränat på med en rätt hyfsad utvecklingskurva hela vintern, stundtals fått ordning på skolorna (som jag skrev i tidigare inlägg: HUR svårt ska det vara att rida lite jävla på tvären?) och ändå lirat ganska stadigt, så att komma in på banan och inse att hästen blir spänd och pekar hoven åt en - det var lite hårt. Under ca 24 timmar övervägde jag nästan att kasta in handduken men med ett bra pass för Marie på måndagen var jag back in business och sen dess har vi tränat på som vanligt med samma glöd som innan. Nästa tävling gör vi nästa vecka och jag räknar inte med att det ska gå så mycket bättre rent resultatmässigt men jag hade i alla fall tänkt mig att kunna sitta på röven och rida igenom spänningarna istället för att bli passiv. Det som inte är spänt är ju nuförtiden ganska hyfsat, det gäller bara att komma in i hjärnan och få Chads att lira med en och inte tycka att man är dum i huvudet. Ska bli spännande. Om inte annat sätter jag mitt hopp till vårens och sommarens utomhustävlingar för där är vi alltid bättre.
 
Fått för mig att jag ska börja plugga i höst. Tänkte bara göra den livsomvälvande förändringen. Nu verkar det som att hästlivet också kommer att fallera eftersom framtiden är oviss för fantastiska Ensta gård där Chadow bor och som varit mitt andra hem i snart 6 år. Jag dör ett par gånger inombords av tanken på att behöva flytta därifrån, men allt blir väl som det ska i slutändan. Jag hoppas verkligen det, man fuckar liksom inte med hästlivet ostraffat.
Skulle sakna allt. Även ridpass i nästintill totalt mörker
 
Puss o kram o så
 
1 Anonym:

skriven

Vad händer med ensta?:/ hoppas allt ändå blir bra för er! Älskar din blogg!:)

2 Anonym:

skriven

Åh, vad funderar du på att plugga? 😄

Kommentera här: